Aranżacja wnętrz
Cyfrowa architektura wnetrz…

Budownictwo wczoraj i dzis : Zwycięzca konkursu Rome City Vision Architecture / Weekend w architektach porannych

Posted in Uncategorized  by admin
August 6th, 2018

Dzięki uprzejmości Weekendowych Architektów Porannych włoscy architekci Massimiliano Marian i Andrea Cassi (Weekend w Architektach Porannych) otrzymali pierwszą nagrodę w konkursie na Architekturę Rzymu.
Zdjęcia i opis architekta po przerwie.
Rzym jest miastem złudzeń, nie jest szansą, że Kościół, rząd i kino, wszystkie rzeczy, które wytwarzają iluzję, tak jak wy i jak my, są tutaj.
(.), które lokują się lepiej niż to miasto, które wiele razy umierało i wiele razy się odradzało, a ciszej było czekać na koniec przez zanieczyszczenie, przeludnienie.
Idealne miejsce, by zobaczyć, czy świat się skończy, czy nie.
(.
Roma.
Federico Felliniego, 1972) Nad miastem wisi chmura balonów aerostatycznych, statków powietrznych pożyczonych od czasów, gdy marzenia i bieganie po przyszłości były obowiązkowe.
Prawie felinowski sen, sonet słynnego kompozytora grany na luźnym akordzie.
Każdy balon wystartował ze stacji dokującej odpowiadającej konkretnemu przedmieściu, definiując wyimaginowany okrąg, który zajmuje średnicę Raccordo Anulare, obwodnicę Rzymu i obejmuje miasto.
Trampolina, aby wyglądać, policzyć upadłych i marzyć.
Dopóki nie wrócisz do ziemi z fragmentami tych myśli w twoich kieszeniach.
Dzięki uprzejmości Weekendowych Architektów Porannych Otoczony wzgórzami w okrągłym uścisku; centrum lądowego pasma zsunęło się na morze, nasze morze.
Rzym jest uściskiem antycznej werandy otwartej na świat.
Otoczony pierścieniem ruchu, górami domów, które nie podążają już za biegiem rzeki; domy, które wyglądają tak samo, z drzwiami i oknami, ustawionymi jeden na drugim.
Rzym nie wszędzie jest Rzymem.
Krąg ulic i budynków na przedmieściach otacza miasto pamiątek i wspomnień: bez żadnej wymiany, bez słów.
Jak starzec i chłopiec, siedzący na ławce, nie mając nic do powiedzenia.
Wizją jest miejsce, w którym pamięć i przyszłość patrzą na siebie bez bania się mówić.
Czasami powstaje z tego sen.
Budzenie się jest zawsze trudne.
bóle głowy i mdłości.
Wizja, która zawsze określała Rzym, składa się z przeszłości, budynków, które narzucają swoją historię.
Wykopy rurociągów, które trwają wieki z powodu przeszkód między pogrzebanymi skarbami.
Młode amerykańskie dziewczyny z sandałami i aparatami międzynarodowymi, jakby były w parku rozrywki.
Dzięki uprzejmości Weekendu Porannego Architektów Budzenie się z takiego snu to wyjście z historycznego miasta i przejście do tego, co budujemy, a nie nasi ojcowie.
Rzym nie wszędzie jest Rzymem.
Są miejsca, w których nie ma elementu architektonicznego lub plastycznego odróżniającego konkretny region, konkretny krajobraz.
Miejsca te odsłaniają bez filtrów nieludzką naturę zmaksymalizowanego i zglobalizowanego społeczeństwa, gdzie istnieje tylko jeden rodzaj krajobrazu: produkt ideologii, które działają poprzez uproszczenia lub zwykłe spekulacje.
W tych miejscach jedyną rzeczą prowadzącą z powrotem do dokładnego miejsca na terytorium jest linia horyzontu centrum, we mgle.
Jedynym elementem łączącym dwie równoległe, choć podzielone rzeczywistości, jest niebo.
To są obrzeża i niebo, na których się koncentrujemy.
Koncepcja polega na stworzeniu pewnego rodzaju wahliwej obwodnicy.
Nowy poziom dodawany do istniejących warstw miasta.
Nieistotny poziom, zdefiniowany tylko przez proste i kołowe trajektorie balonów, które poruszają się od jednego do drugiego doku, łącząc ze sobą różne rzymskie obrzeża.
System umieszczony na obrzeżach miasta, umożliwiający wykorzystanie środowiska miejskiego za pomocą nowych środków.
Wiedza połączona z ulotnością wymyślonego świata, jak namiot cyrkowy, jak słynni podróżnicy.
notatek, są to podstawy naszych poglądów.
- Niech ci, którzy chcą ocalić świat, mogą go zobaczyć w sposób jasny i jako całość.
(Earnest Hemingway,.
Śmierć po południu ., 1932) Dzięki uprzejmości Weekendowych Architektów Poranne Przedmieścia zamieniają się w centrum specjalnej sieci infrastrukturalnej i prawie same w sobie kończą się: wieże dokowania stają się nowymi symbolami architektonicznymi, które odzwierciedlają istniejącą potrzebę fizyczną granic miejskich.
Jednocześnie stanowią one ramy systemu transportowego, który zapewnia rozwiązanie dwóch problemów: turystyki i środowiska.
Oferując możliwość latania / pływania po Rzymie, nowy system ma na celu zdecentralizowanie części turystyki, dziś skoncentrowanej na starym mieście, co stwarza teraz możliwości dla przedmieść.
Jednocześnie ten nowy poziom infrastruktury może być postrzegany jako alternatywa dla indywidualnego transportu samochodowego.
Nowy szybki i nie powodujący zanieczyszczeń sposób tworzenia nowych połączeń w strukturze miejskiej.
Antyczny smak tego statku powietrznego przypomina nam o ewolucji, która doprowadziła do stworzenia coraz bardziej skutecznych i zaawansowanych technicznie środków.
Uważamy, że fundamentalne jest to, że poetycki i fantastyczny aspekt tej propozycji jest wspierany przez specjalny nacisk na środowisko i technikę
[podobne: impregnaty do drewna na zewnątrz, ogranicznik przepięć, met bud ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: impregnaty do drewna na zewnątrz met bud ogranicznik przepięć